torsdag 27 mars 2014

Packar för stickfestival

Snaaart är det dags - "Stickfest i Väst" börjar på imorgon eftermiddag ute på Grötö i Göteborgs skärgård.
Som tidigare år är det lika svårt att veta vad jag ska ta med mig, 
UFO'n? Något nytt? Något påbörjat? Ska det vara ett pratmönster eller ska jag börja något mönster som jag aldrig gjort - det kommer ju att krylla av "experter" på plats, närmare 90 st!

Jag har ju min grå/svart spräckliga poncho på gång (systern till Louise), jag har mönster och garn till en virkad uggla, och garn till ett par Astrid-vantar. 
Ska jag satsa på att göra färdigt (..booring) eller ha flera stickningar på gång... det är ju kul att variera (märks det att jag är Tvilling i stjärntecken :)

Kanske finns det något att köpa.....?

Hur som haver ska det bli kul att åka, TantKofta är där liksom PetraO och Magasin Duett och många glada människor som jag träffat de senaste två åren - förhoppningsvis blir det utbyte av ideer, glada skratt och härliga samtal, ett och annat glas vin, god mat och garner garner garner i massor....!!

Solen ska dessutom visa sig från sin vackraste sida har SMHI lovat och då är Göteborgs skärgård som allra vackrast.

Återkommer efter helgen med bilder!

Happy Knitting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar