söndag 9 november 2014

Caramel koftan är klar!

Caramel-koftan är nu klar och jag har redan använt den vid flera tillfällen. 


 
Den är underbar på (kliar inte)  och jag är faktiskt riktigt nöjd med den. Det tog ganska lång tid att få den att torka vid blockningen och den blev lite vid i halsen men det funkar ändå.  Följde mönstret till punkt och pricka men ärmarna blev lite korta så jag stickade på 10 v extra på varje ärm. För att få symetri på mudden på tröjan fick även mudden på tröjan 10 varv extra.



Stickade den på rundstickor 4 (strumpstickor 4 till ärmarna) och det fick åt tre rosa och två nystan grå SuperSoft från Magasin Duett.  Inte alls omöjligt att det kan bli en till... who knows?

I övrigt - inget nytt!

7 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig på att sticka. Hoppas att ni haft en mysig helg.
    Kram på er.
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, stickningen är min fristad när det är mycket. Helgen var bra med champange provning och smarrig middag. Hoppas du kryat på dig. /Ulrika

      Radera
  2. Vilken underbar färgkombo du valt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har snöat in på rosa och grått för tillfället. /Ulrika

      Radera
  3. Hej! Jag hittade hit för första gången idag. Det var en glad överraskning.
    Koftan är väldigt snygg. Ser nästan ut som en köpetröja med så jämn stickning (inte för att förnärma dig).
    Jag tittat definitivt in igen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, det värmer verkligen :) Du är så välkommen igen. //Ulrika

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera