lördag 9 januari 2016

Korsnäs-vantar och snuva

Det nya året har börjat med en rejäl förkylning så det har blivit många timmar i soffan med te, näsdukar och Vinterstudion på TV. Det finns en enda fördel med att vara förkyld med hosta och det är att det finns tid för mycket stickning!

Mina Spår av Korsnäs vantar har äntligen blivit färdiga men jag blev inte helt nöjd för av någon anledning hamnade ena tumkilen lite högre upp än den andra, men visst är det så att händerna inte är likadana?? Vi kan väl säga så för jag vill inte ta upp (läs: orkar inte).

Idag kom det så äntligen snö, och just nu ligger det kanske ca 4 cm, kanske inte så mycket men för mig är det alltid något. Det gör ändå tillvaron lite ljusare och det gör även en skillnad mellan årstiderna, om det. Om det finns någon skillnad längre??

Mudden är virkad med virknål 1,5 och själva vanten är stickad med stickor nr 1,5. Garnet är Supersoft från Magasin Duett och det är Kristina Virén (knitsirk) som gjort mönstret!

Nu ska det kastas snöbollar!!




1 kommentar:

  1. Vad fina de blev! Jag har en påse med material till ett par jag också. Kanske dags att ta tag i dem nu... =)

    SvaraRadera