söndag 10 november 2013

Virkning, virkning och Fars dag

Jag virkar, virkar och virkar vantar högt och lågt. De flesta är svart med vit volang men ett par ska vara med mörk röd volang. Det är kul att göra något till andra, jag kan ju inte ha alla vantar själv....

Trist är det när det bara är ett halvt varv kvar av volangen och garnet tar slut, då är det långt tills imorgon när min lokala garnaffär öppnar :(

.3 V- vantar, virkning och whiskey

Det är ju även fars dag idag och som traditionen sig bör har min pappa fått en amaryllislök även iår och den brukar blomma någon gång mellan jul och nyår så vi får se nur det blir iår. Gott med fika och tårta var det och mysigt med ett par timmar med mamma och pappa och syrran. Här hemma firade vi far med god middag, gott vin och present från barnen.

Far och son har varit på trailtävling i Kinna hela dagen (den glada killen i lila kläder är MIN son!) så jag tror John Blund kommer till dem båda tidigt idag. 

Säsongsavslut för sonen och debut för far! 

Happy knitting!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar