onsdag 6 november 2013

Tankar om resan vs målet

Ibland undrar jag vad jag egentligen har för planer med mitt stickande, lite blir presenter och lite är beställningar. Jag har alltid ett sticke på jobbet och det blir en halvtimma till lunch nästan varje dag. 
En kollega undrade vad jag egentligen gör med allt och jag inser att det inte målet med stickningen som är det viktiga utan vägen dit.

När ett alster är färdigt och trådar är fästa så "dör" det liksom lite för mig och hamnar ganska ofta i en korg där det redan ligger andra färdiga alster. Jag är så full av idéer och inspiration av andra bloggare så jag känner att jag måste börja på dem för att inte glömma av att jag ska göra dem. Vilket resulterar i en mängd UFO'n och en något ökad stresskänsla - vilket stickning ska motverka- har jag hört!

Men jag är såå glad att jag har denna underbara och rogivande hobby att ta till när det är mycket runt omkring mig - både hemma och på jobbet. Att med ett glas vin eller en stor kopp te, ta stickpåsen och slå mig ner i soffan, försvinna in i min egen bubbla en stund eller ett par timmar, det gör så gott!!

Tack mormor!


Hittade denna söta bild på Lilla My sovandes bland garner - en liten, lite ilsken tjej trygg bland en massa garn, så känner jag mig ibland! 

Happy Knitting!

2 kommentarer: