lördag 27 september 2014

Ny på-jobbet-stickning

Då min popspot sjal är klar fick jag starta en ny på-jobbet-stickning. Jag köpte förrförra sommaren vackert lingarn från Lettland "Lithuanian Yarnshop" men jag har inte riktigt hittat vad det ska bli av det.

I en av mönster pärmarna hittade jag en omlottkofta från Karin Öberg. Egentligen ska den stickas i hennes Kalinka men jag chansar och stickar i mitt lite tunnare lingarn. Det finns tyvärr inga banderroller på garnet med stickfasthet men det är på 600m /100 gr.



Får se hur lång tid det tar men det är inte det färdiga plagget som är målet utan att må bra och njuta av stickningen. 30 min stickning på jobbet varje dag är bra och nu när jag ska börja plugga igen kanske det är den sticktid jag får.

I övrigt - inget nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar