lördag 18 oktober 2014

Koftan har fått en ärm

När jag köpte Supersoft-garnet av Petra på Magasin Duett på syfestivalen i Borås för knappt en månad sedan, rekommenderade hon mig att sticka färdigt ärmarna först och sedan själva koftan. Detta lät då som en lysande ide men i min iver att börja med den föll det liksom lite ur minnet.

I går när det var dags för att börja med den ena ärmen slog det mig ganska hårt att jag missat detta och insåg hur rätt Petra hade och hur mycket enklare det hade varit att inte ha hela koftan som snurrar runt hela tiden. 

Stickar ärmarna på strumstickor och det funkar toppen men att ha koftan i mitten.... :/



Nästa gång ska jag tänka till före.... alternativt skriva ner de tips man får på mönstret. Kanske blir första ärmen klar ikväll till "Så mycket bättre - det är ju Ola Salo!

I övrigt - inget nytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar