tisdag 11 juni 2013

London in 96 hours!

London på 96 timmar, så gäller det att ha fart under fötterna och fet plånbok.

Har varit i denna underbara stad i fyra dygn med dottern och infriat ett löfte som jag gav henne för tre år sedan att "när du fyller 15 år så ska vi åka till London"  och nu har vi varit där! Kom hem sent igår kväll med blåsor under fötterna, ömma händer och tom plånbok - men det var det värt :o)

Vi har shoppat, fikat, promenerat i massor, åkt buss, tunnelbana, varit på St Pauls Cathedral, Tower Bridge, lunchat på south bank, och shoppat, ätit publuncher och picknics i parkerna, sett MammaMia-musikalen (underbar!) skrattat, pratat, tittat på folk, druckit afternoon tea .... Och shoppat lite till.

Sen är jag förvånad över att det finns en mängd butiker som jag aldrig hört talas om (men som hon gjort - åldern??). Jack Wills, Hollister, AmberCrombie & Fitch, Vicorias Secret (med underbara underkläder); SuperDry mfl mfl.

Underbart att få tillbringa så många dagar tillsammans, bara hon och jag. Och nu är det dags att börja spara för hon vill åka nästa år igen :)


På väg...
                                      

Afternoon tea på Browns hotel
                                      

                                      

St Pauls Cathedral
                                       

                                      

Gulligt gatunamn
                          

Lite shopping....
                                       

Må gott - happy knitting!

PS: Inte en enda garnaffär såg jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar