söndag 26 februari 2012

Min dröm och..... kanske framtid?

En tanke och idé jag haft under ganska lång tid är att starta ett garn-café med garner och hembakt (S har lovat att baka, hon är suverän på kladdmuffins, kanelbullar, ja alla sorts mjuka bakverk :o)
Här ska du kunna komma in och köpa ett nystan, ta en fika, sitta ner och virka eller handarbeta en stund eller bara köpa med ett bröd eller en påse bullar till kvällsfikat.


Hönshuset har stått tomt ett tag och nu ska det byggas om och jag ska under våren börja rensa ut allt sk..t som har legat där i många år (dock inte där hönorna var!). Gasmask på är nog att rekommendera, det ligger nog en och annan död mus/råtta in under allt :(



Kanske kan jag ha öppet under lördagar till att börja med så får vi se vad det finns för intresse, om inte, så har jag ialla fall någonstans att ha alla mina garner och ett eget kryp in. Mina väninnor Y och H vill säkert vara med i alla fall.

Den som lever får se förhoppningsvis kommer det mer under våren, håll utkik!

Må gott - håll stickan varm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar