fredag 27 mars 2015

.. och där var SIV 15 slut!

Hur fort kan en helg gå?

Nyss skrev jag att nu är det dags och -.... vips så är det över :(

Vilken härlig helg det blev. Vädret visade sig från sin mindre bra sida, grå grå grå och regn men framför allt blåst. När du befinner dig på en ö i skärgården utan några högre träd förstår du nog hur det blåser från alla håll,  Är det då bara ett 1-2 grader så förstår du att det är kallt, det var inte ens läge att ens ta en snabbfika ute.

Fredagen inleddes med invigningstal och middag tätt följt av både garnlotteri (deltog inte) och knitquiz där jag tillsammans med mina vänner kom 3:a - med fint garn som pris.



Lördagen var späckad av workshops; först att designa egna spetsmönster tillsammans med Maria Magnusson vilket inte var helt lätt. Själva skapandet var inte det svåra utan att räkna ut hur man ska tänka i kanterna för att det ska bli så snyggt som möjligt - det var lite klurigare. Meningen är väl ändå at man ska lära sig...


Maria och en av hennes vackra sjalar
Smarrig buffelunch med ett glas vitt vin gjorde oss redo för ytterligare en wirkshop - att sticka olika hälar på sockor. Kanske inte helt vad jag var ute efter men träffade två härliga tjejer från Gbg som förgyllde min eftermiddag (tack, om ni läser detta!). Men så kan det vara ibland.



Jag var med i sticktävlingen "Snabbaste Stickerskan i Väst" och tänka sig, jag kom till final och blev 6:a,  hur glad som helst :)

Detta fina garnpaket till en snygg tröja och en stickbok till vackra grytlappar blev mitt pris i tävlingen.


6:e pris

Lite nya garner från Magasin Duett fick följa med hem - jag är bara superförtjust i hennes lingarner och det ska bli en Indian summer från Maria Magnusson.


Man blir glad


Söndagen tillbringade vi med att "bara" sticka och mysa med nya och gamla vänner.  Halv fyra gick båten hem och SIV 2015 var över för den här gången. Ser redan fram mot 2016.




Vi var många som skulle med båten!


I övrigt - inget nytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar