måndag 12 januari 2015

Godispåse för en garnfantast

I lördags var hade jag och min dotter en "mor-dotter-dag" vilket alltid är lika mysigt. Jag ville gärna åka till Tant Kofta på öppen koffert för det var evigheter sedan jag var där och för att jag behövde garn till två nya alster. Dottern ville till köpcentrum för att fika, mysa, köpa nya jeans, kolla på lite kläder och bara strosa runt. 
Vi uppfyllde bådas önskningar :)



Ville kika på Tant Koftas ombyggda garnbod och få inspiration till att sticka mer. Jag är lika taggad varje gång jag åker därifrån, jag vill också bygga om ett uthus till garn stuga. Drömma kan jag alltid göra... får se om hönshuset blir ombyggt någon gång.

Lite garn hade jag ialla fall med mig hem :)

Vacker Filisilk
Dessa fina rosa Filisilk garner ska bli en "Betula" - en fantastisk blad-sjal från första numret av Avmaskat (finns på Avmaskat.se). De skimrar lite men det syns inte på bilden och garnerna är lite ljusare i verkligheten.


Detta grå och beige garnet i återvunnen 100 % bomull, Lang, ska bli en "Abingdon"en sjal jag fann av en slump på Ravelry och som jag bara fastnat för så där jättemycket att jag bara MÅSTE göra den. 

Återkommer när jag börjat :)

I övrigt - inget nytt!


2 kommentarer:

  1. Åhhh... va`mysigt det låter :) och garnerna ser jätte härliga ut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var en mysig dag - både hos "Koftan" och med dottern :) /U

      Radera