tisdag 23 december 2014

Hela december i ett inlägg

December kom och nästan försvann i ett nafs - vart tog dagarna vägen?

Jag har jobbat max och lite till, stickningen har verklingen fått stå undan hela månaden - förutom en halvtimma på lunchen varje dag!

Min Popspot sjal växer så sakta och när snart klar. Jag har nu snart "bara" spetsen kvar och den tar en stund för det är ca 110 st.





Vid lucia åkte jag till New York ett par dagar med jobbet. Vilken upplevelse och lyx det var och så stort (läs: högt) allt var. Framför allt så var det ett konstant högt ljud dag som natt och det kändes som att vi sov i en amerikansk film.
Vi var på guidade turer på Broadway, lunchade på Ellens Stardust Diner - där serveringspersonalen showade och sjöng, alla var superduktiga men en tjej stack verkligen ut. Drack gott bubbel, promenerade på Broocklyn Bridge och nere i Chelsea och Greenwich Village. 


Shopping blev det en del men inget jag kan skriva om här - det mesta ligger redan under granen. Återkommer med mer info längre fram.

Väl hemma från N Y låg det två roliga paket och väntade på mig. Det första kom från Koftan & Eddy  - hade turen att få en plats i deras sjal & andra halsnödvändigheter projekt och nu i jultid ska jag försöka hinna börja på sjalen i paketet.






Bibblostick har sytt två fina stickpäsar till mig och de väntade också i lådan. Helnöjd!


I skrivande stund är jag ledig från jobbet och skall vara så fram till 7 januari. Maken är också ledig fram tills dess och det ska bli skönt att få vara tillsammans alla fyra (dottern tar ett par avstickare till jobbet dock lite då och då). 

Skinkan är i ugnen och griljeras, glöggen är på värmning och lugnet börjar lägga sig. Ikväll är det den bästa kvällen på hela julen - lille-julafton med barnen och mannen, på samma sätt som jag hade när jag var liten. 
Lite julmat, en kall öl och en snaps och lite kaffe inviger julen 2014.

God Jul och ett Gott Nytt Stickår!

I övrigt - inget nytt!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får en riktigt god jul och mycket sticktid! Din popspot ser jättefin ut!!!!

    SvaraRadera