måndag 6 januari 2014

Dag 17 av 17

Jaha så var det sista lediga dagen av de 17 (!) som jag haft, och det är med vemod som jag ser fram emot morgodagen när klockan ringer 06.30. Har bara gått upp kl 07.00 en enda gång under jul och nyårshelgerna annars har klockan varit både 9.00, 10.00 och även 11.00 innan jag vaknat. Fast å andra sidan trivs jag så himla bra på mitt jobb så det blir bra bara jag kommer dig.

Ledigheten har varit toppen men det bästa har varit att framför allt att ha fått vara med familjen hela tiden, träffat släkt och vänner, många promenader, många träningspass på Friskis, mycket god mat och goda viner. Ett antal sticktimmar har det blivit i soffan och en och annan godisbit har väl också slunkit ner.

I förrgår kom dessa två stickböcker med posten och jag ska nu bara beställa garn till ett par vantar "Astrid" från boken Vantar för alla årstider. Kofta blir det till våren när min "Kofta uppifrån och ner" är klar.
 
Sticka lugnt!

 
"Astrid-vanten" (bild från boken ovan)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar