fredag 9 augusti 2013

Mamma - nu måste du börja göra klart!

Just de orden fick jag höra från min son när vi städade/rensade/sanerade på kontoret som också är mitt garnrum. Det finns en del som nästan är klart; bl a ett stickat kuddfodral och min virkade Hjärtekatt Kerstin, samt min filt i mormorsrutor som jag håller på att sy ihop - det går såååå trögt :(

En hel del garn ligger även och väntar på att bli stickat, som t ex ett par "tomtebovantar" köpta från Tant Kofta, lingarn från Lettland som ska bli en omlottkofta till mig, Opalgarn som ska bli raggisar till sonen och Alpacka garn som ska bli volangvantar till kusinen.

Sen finns en del del garn som jag inte vet vad det ska bli :) Time will tell.....

Happy Knitting

1 kommentar:

  1. Men man måste ju påbörja saker också...när lusten finns där. Rätt som det är så är man redo att avsluta, en massa saker på en gång till och med. Men att sy ihop mormorsfilt verkar vara ett stort och inte så lustfyllt arbete.

    SvaraRadera